«Юридичне рішення» - завжди правильне рішення.
Факт неналежної якості лікарського засобу чи медичного виробу необхідно підтвердити документами. Також потрібно пред’явити чек.
☝️Повернути можна лише лікарські засоби та медичні вироби неналежної якості, надавши розрахунковий документ на їхнє придбання, передбачений Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». У такому випадку споживач має право просити повернути сплачені за ліки гроші або замінити препарат на аналогічний.
Факт неналежної якості підтверджується документами:
🔹висновком щодо якості лікарських засобів, виданим підпорядкованою лабораторією територіального органу Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками та/або уповноваженою лабораторією;
🔸розпорядженням Держлікслужби щодо заборони обігу лікарського засобу.
☝️У разі виявлення протягом гарантійного або інших строків, встановлених обов’язковими для сторін правилами чи договором, недоліків, не застережених продавцем, або фальсифікації товару покупець має право за своїм вибором вимагати від продавця або виготовлювача:
🔹безоплатного усунення недоліків товару або відшкодування витрат, здійснених покупцем чи третьою особою, на їх виправлення;
🔸заміни товару на аналогічний товар належної якості або на такий самий товар іншої моделі з відповідним перерахунком у разі різниці в ціні;
🔹відповідного зменшення ціни.
☝️Також покупець має право відмовитися від договору і вимагати повернення грошей.
Водночас, згідно частини п’ятої статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів» продавець або виробник зобов’язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.
З метою перевірки якості лікарських засобів або у випадку підозри щодо їх фальсифікації покупець має право звернутися до Держлікслужби або її територіальних органів.